דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפוץ בית - איך אפשר לשרוד? 

מאת    [ 23/05/2012 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 2112 פעמים ]

כשעוברים שיפוץ תמיד מפחידים אותנו – מהשיפוצניק, מהתקציב המנופח, מזה שאנחנו יודעים איך זה מתחיל ואף פעם לא איך זה נגמר. אבל איך אפשר, בכל זאת, לעבור שיפוץ ולחוות אותו באופן חיובי?

דבר ראשון יש לשבת עם כל הנוגעים בדבר – כל מי שהולך לעבור שיפוץ בית - לקחת דף נייר ולהתחיל לכתוב. מתחילים מרשימת הדרישות הפשוטה ביותר. היא אמנם עלולה להיראות לכם קטנונית וטיפשית, אך בעתיד תגלו כמה היא חשובה:

האבא רוצה טלוויזיה ענקית בסלון, יש לקחת בחשבון שיש מספיק מרחק לצפייה והטלוויזיה הענקית לא נראית מגוחכת בסלון קטנטן..., האם חיבורי החשמל  מספיקים - האם לקחתם בחשבון את כל הקופסאות והחוטים ?  אולי בכלל כדאי לבנות נישת גבס לטלוויזיה ?ואם לבנות נישה , אז לשים למטה ארונית עץ או מדפים מגבס? 

האמא  רוצה מטבח חדש (ראתה אצל חברה שלה ונדלקה) האם יש בכלל מקום או שהמטבח כלל לא דומה.. עכשיו יש לנו דף ראשון לעבודה מהם הציפיות , השלב הבא: קבלת החלטות.

לא הרבה  זוגות שורדים שיפוץ בית באווירה הרמונית.  זה קורה במיוחד כשאין איפה לגור – כשהזוג נאלץ לגור בדירה תוך כדי השיפוץ, כשעוברים לדירה שכורה ופחות מתאימה, או – הסיוט הגדול – לחזור לגור אצל ההורים, גם אם זה רק לכמה חודשים.  וכולם יודעים בשיפוץ זמן  הוא יחסי, כל זה היה נפתר, לו כולם היו  יודעים את הדרך המצפה להם ובמיוחד מה קורה אם יורדים לשוליים.....

בתכנון הבית צריך להבין את כל המרכיבים  של הרצונות שלך :

האמא רצתה להחליף את המטבח:  היא גרה בבית פרטי  והמטבח בקומת הקרקע, ממש בכניסה לבית. בחלומה, היא ראתה מטבח לבן בוהק  שהכול מסביב בו לבן הארונות לבנים השיש לבן והזכוכית המשמשת כחיפוי קירות לבנה .

כדי להגשים לה את החלום שלה היה צריך לשנות את  פתח  הכניסה למטבח: להרוס את הקיר הקיים, לבנות מחדש,, לעשות עליו טיח גבס בהתזה  ( שייראה חלק במיוחד כי התאורה מראה כל פגם בקיר ...,), לבנות קרניז מגבס לתאורה נסתרת  מסביב לארונות, להוסיף נקודות חשמל  הן לתאורה והן נקודות כוח נוספות, להעביר  את מיקום גוף התאורה במרכז התקרה  לצבוע את כל החלל מחדש 3 ידיים  כלומר 3 פעמים. וכל זה לפני החלפת הארונות והשיש... בסופו של התהליך , מאחר והיא סמכה על חוות הדעת של יצרן המטבחים היא עשתה חיפוי זכוכית ומאחר והזכוכית מקבלת את האור הלבן באופן שונה מהעץ ומהשיש הלבנים היא נראתה ירקרקה, וכך חלומה לא התגשם....  למרות הכסף הרב שהושקע .

דבר לא פחות חשוב הוא לשאול את עצמו שאלות מעצבנות, אך קריטיות: האם אנחנו בכלל יכולים להרשות את זה לעצמנו? הערכת תקציב ראשונית   לדוגמה המטבח של האמא, העלויות מורכבות והשיפוץ הסתיים ב-25,000 ש"ח לא כולל ארונות....

  מה כדאי יותר? האם שווה להשקיע בשיפוץ בית, או שכדאי לעבור דירה? חדר אמבטיה מלכותי ומפנק או מטבח יוקרתי? כל אחת מהשאלות האלו היא נושא מורכב שמצריך הרבה פרטים להשלמת הפזל...

דבר חשוב נוסף,  לבדוק באמת באיזה מצב הבית . מהם היתרונות, מה החסרונות. שאלות כמו "האם  מערכת האינסטלציה טובה?", "האם מערכת החשמל מודרנית ועונה על הדרישות של התאורה החדשה ?", "האם אני יכול באמת לשבור את הקירות ולעשות שני חדרים או  שעוברת קורת יסוד ואסור לנגוע - האם החלומות רק חלומות או שניתן לבצעם, באיזה מחיר?

זהו השלב שבו החלום מתחיל להפוך למציאות. התחילו לקבוע ביחד נתיב ברור שמוסכם על כולם. הטיפ הכי חשוב בשלב זה: לא למהר. כמה שתתלבטו יותר בהתחלה – הסוף יהיה  הרבה יותר בהיר.

אל תתביישו לשאול, אתם הרי לא  ממש מומחים בבניין, כמו שלרופאים יש את השפה הסודית שבה הם מתארים מחלות, לבניין ולעוסקים בו יש שפה סודית משלו.  כששיפוצניק אומר שהוא עושה יד אחת, הוא מתכוון לצבע רק שכבה אחת, ( תוצאה על הפנים).כשהשיפוצניק אומר שטיכמוס- הוא מתכוון לקו גובה 0 של  הבניין. אם הוא נלקח לא נכון  אז האינסטלציה  והריצוף יהפכו  לכם את החיים לגיהינום.. 

אמנון ברוך - קבלן שיפוצים, הבעלים של קבוצת דניאל, חברת שיפוצים גדולה וותיקה המספקת פיתרונות שיפוצים כלליים לכל מטרה, פרטית ועסקית, חושבת על הפרטים הקטנים ביותר כמו גם על המכלול. החברה מבטיחה לכם רמת תכנון מקצועית, המעלה בקנה אחד את הפונקציונאליות, יופי ועיצוב ועמידה בתקציב המוגדר מראש. בתיק העבודות תמצאו שיפוץ אמבטיה, שיפוץ דירה, שיפוץ בית, שיפוץ משרדים, אולמות אירועים ועוד. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב